Szélessávú betegség. Mi a sávszélesség és a szélessáv?

Mi a sávszélesség és a szélessáv? Sávszélesség Itt nem a sávszélesség kifejezés tudományos definícióját szeretnénk közreadni, hanem inkább az internetszolgáltatás kapcsán felmerülő sávszélesség szót szeretnénk megmagyarázni. A sávszélesség a gyakorlatban sebességet jelent. Pontosan, hogy egy távközlési vonalon akár vezetékes, akár vezeték nélküli milyen gyorsan képes haladni az adatforgalom.
Az ADSL- és kábelmodemes előfizetések szélessávú betegség a hónap végén ezerrel haladta meg az egy évvel korábbi és ezerrel a Hirdetés Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatív szolgáltatók, és a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok önkéntes adatközlésére épül.
A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma a szeptemberihez képest minimális mértékben csökkent és ezer volt október végén. Az ADSL-előfizetések száma így a hónap végén tizenegyezerrel haladta meg a A tizenegy kábelszolgáltató ügyfeleinek száma októberben ezerről ezerre szélessávú betegség, ugyanakkor az NHH egy nemrégiben lezárult országos felmérés alapján korrigálta a társaságok piaci részesedését a teljes magyarországi kábelmodemes piacon.
Mindez azt jelenti, hogy a jelentésben szereplő szolgáltatók részesedése a teljes piacon a korábbi százalékról százalékra csökkent. A kisebb szolgáltatók piaci részesedésének növekedése azt jelenti, hogy október végén országosan összesen mintegy ezren fizettek elő szélessávú internetszolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül.
Sikeres kezelés
A bekapcsolt telefonvonalak számán belül folytatódott a hagyományos telefonvonalak számának csökkenése, így októberben a gyorsjelentésben szereplő vezetékes és kábelmodemes szolgáltatók által nyilvántartott bekapcsolt vezetékes vonalak száma mintegy hatezerrel 3, millióra csökkent. A hónap végén száz főre 30,75 vonal jutott, az egy hónappal korábbi 30,80 után.
A háztartások vezetékestelefon-ellátottsága októberben 61,67 százalékról 61,59 százalékra csökkent.
Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama ,7 percről ,8 percre nőtt, míg a hívások átlagos hossza 3,08 percről 3,13 percre emelkedett. A közvetítőválasztást októberben a szeptemberi ezer után ezer fogyasztó vette igénybe és közel 33 millió percet telefonáltak ezen a módon.
A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között októberben közel kilencezer szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében januárja óta összesen ezer számot hordoztak.